Data Mining and Computer Modeling Center - مركز تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية

Go down

Data Mining and Computer Modeling Center - مركز تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية

Post  Mohamed AbdElnaby on Thu Dec 23, 2010 2:01 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

Data Mining and Computer Modeling Center

Ministry of Communications and Information Technology

مركز تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية


وزارة الإتصالات وتكنولوجيا المعلومات

R&D Centers of Excellence

The R&D Centers of Excellence are created in the form of consortiums consisting of leading local and multinational industrial organizations operating in Egypt from both the private and public sectors, as well as Egyptian universities and research institutions. Creating mechanisms for collaboration between academic and industrial institutions on the local and international levels is a key feature and goal of MCIT’s R&D centers.

MCIT is starting the initial phase of the R&D initiative by establishing a number of centers, each with a specialized focus area. The work in the centers is expected to overlap and cooperation among the centers is planned to accommodate the areas of common ground of the different focal areas.

مراكز التميز في البحث والتطوير

جاء إنشاء مراكز التميز في البحث والتطوير في صورة تحالفات تضم عدداً من المنظمات الصناعية المحلية والدولية الرائدة في هذا المجال والعاملة في مصر بالقطاعين العام والخاص إضافة إلى الجامعات والمؤسسات البحثية المصرية؛ فلا شك أن وضع آلية للتعاون المشترك بين المؤسسات الأكاديمية والصناعية على المستويين المحلي والدولي يعد من أهم ملامح وأهداف مراكز البحث والتطوير التابعة لوزارة الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات.

وتستهل الوزارة المرحلة الأولية من مبادرة البحث والتطوير بإنشاء عدد محدود من المراكز يختص كل منها بمجال بعينه، بيد أنه من المتوقع أن تكون هناك علاقة وثيقة بين الأعمال والمهام التي تضطلع بها المراكز الأربعة، فضلاً عن خلق نوع من التعاون بينها يتسع للمجالات المشتركة التي تتفرع من مجالات التخصص الرئيسية لكل منها.

Data Mining and Computer Modeling Center

The Data Mining and Computer Modeling Center of Excellence was created in 2005 with the main purpose of enhancing the R&D capabilities in Egypt to utilize computer tools and models in order to maximize the analytical, experimental and developmental capabilities in various sectors.

Data Mining is defined as the extraction of hidden valuable, predictive, or indicative information in large, possibly distributed, databases. Computer System Modeling, on the other hand, plays a fundamental role in the analysis, design and development of complex systems, especially when physical testing and experimentation are not feasible – or not possible at all.

The integration of Data Mining and System Modeling provides powerful methodologies for solving large-scale complex systems with massive data structures.

The Center for Data Mining and Computer Modeling is concerned with promoting the utilization of such methodologies and helping the industrial and academic institutions in Egypt to maximize their analytical, experimental and developmental powers by developing R&D processes.

مركز تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية

شهد عام 2005 إنشاء مركز التميز لتعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية بهدف دعم إمكانيات البحث والتطوير المصرية فيما يتعلق باستخدام الوسائل والنماذج الحاسوبية، الأمر الذي من شأنه تعظيم القدرات في مجال التحليل والتجريب والتطوير في مختلف القطاعات.

هذا، ويُعرَّف مصطلح "تعدين البيانات" بأنه استخلاص المعلومات المستترة من قواعد البيانات الضخمة والمتفرقة في بعض الأحيان، عندما تكون هذه المعلومات قيمة أو ذات أهمية خاصة عند التنبؤ بالأحداث المستقبلية. أما النمذجة الحاسوبية فتلعب هي الأخرى دوراً أساسياً في تحليل وتصميم وتطوير النظم المعقدة، خاصة عند عدم جدوى أو عدم إمكانية الاختبار والتجريب المادي، أو دخولهما في دائرة الاستحالة المطلقة.

ولا شك أن التكامل بين تعدين البيانات ونمذجة الأنظمة الحاسوبية يتيح طرقاً فعالة لتبسيط النظم الكبيرة المعقدة التي تشتمل على هياكل ضخمة من البيانات.

من جهة أخرى، يختص مركز تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية بزيادة الاستفادة من هذه الطرق ومساعدة المؤسسات الصناعية والأكاديمية في مصر على تعظيم ما لديها من قدرات في مجال التحليل والتجريب والتطوير، وذلك من خلال الارتقاء بعمليات البحث والتطوير.

مجتمع تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية

يعمل مجتمع تعدين البيانات والنمذجة الحاسوبية على تسهيل الاتصال بين المؤسسات والأفراد المعنيين في هذا المجال

http://www.mcit.gov.eg/ar/popup.html

Mohamed AbdElnaby
avatar
Mohamed AbdElnaby

Posts : 40
Points : 59
Join date : 2010-10-19

View user profile http://dr--mohamed-abd-elnaby.spaces.live.com/

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum